środa, 27 listopada 2013

Ho Chi Minh - miasto

Dzisiaj w planie jazda i spacer po mieście. Pobudka była o 6 rano, śniadanie i wyjazd do najbardziej odległego od naszego hotelu punktu miasta. Mamy ustalony już środek transportu, który nas tam zawiezie. Z powrotem wracamy pieszo podziwiając miasto i jego atrakcje.
Zwiedziliśmy dzielnicę chińską z atrakcyjnymi świątyniami:

Dalej spacerujemy po ulicach zobaczcie sami, niezły tu sajgon :) czyli normalny ruch uliczny:

Spacerujemy dalej, przyglądamy się jak żyje miasto i jego mieszkańcy, jak wygląda ich dzień "codzienny" i zastanawiamy się międzyinnymi "gdzie Ci
wszyscy ludzie jadą",  wydaje się jakby "w kółko" się poruszali niczym statyści do filmu. Jednak filmu dziś tu nie kręcą, tak wygląda normalny dzień w Ho Chi Minh (Sajgonie).
Po południu zwiedziliśmy Muzeum Pamięci Wojny Wietnamskiej. Myślę, że to jeden z wielu koniecznych do odwiedzenia punktów miasta. Moża domyśleć się, że Amerykanie nie są w nim przedstawieni w przyjacielski sbosób, jednak należy zaznaczyć, że cała  ekspozycja przedstawia ten smutny w historii Wietnamu okres w wyważony i spokojny sposób. Miejsce warte zobaczenia, polecam. Budynek z zewnątrz wygląda tak:

Na tym nie koniec atrakcji, chodzimy, podziwiamy dalej całe nasze obecne otoczenie i nie ukrywamy dosłownie co krok zaskoczenia. Na przykład taki parking skuterów, " nagroda dla tego kto odnajdzie swój" :) a właściciele jednak nie  mają z tym najmniejszych problemów.

Wieczorem pora na konkretne jedzonko, nasi podróżnicy też uczestniczą w kolacji:

Pózniej jeszcze mały spacerek ulicami, to nic, że od 6 rano jesteśmy na nogach, jeszcze chociaż godzinka przed snem aby chłonąć klimat miasta i wtapiać się w ten nieprzebrany tłum.
Na dobranoc dwa zdjęcia z wieczornego spaceru, raczej przymykania między ludźmi i tym wszystkim co jeździ: